Uw welzijn staat bij ons voorop. Hierbij is ons uitgangspunt dat u - met ondersteuning van uw mantelzorgers - de regie over uw eigen leven zo lang mogelijk behoudt.
Onze zorg- en dienstverlening sluit hier ‘zo gewoon mogelijk’ op aan, of u nu zelfstandig, in één van onze huur- en aanleuncomplexen of binnen onze zorglocaties woont.
Onze visie op zorg- en dienstverlening: zo gewoon mogelijk
We zetten ons ten volle in voor gastvrije zorg, zodat u zich als bewoner of cliënt welkom voelt en zo gewoon mogelijk uw dagelijkse bezigheden kunt (blijven) voortzetten.
We hebben aandacht en begrip voor uw situatie, voor hoe u uw situatie beleeft en voor waar u eventueel mee zit.
De afgelopen jaren is de Frankelandgroep beloond met verschillende onderscheidingen en waarderingen, onder andere op het gebied van klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid, en kwaliteit van zorg.
Wij zijn trots op:
PREZO Gouden keurmerk in de zorg
Al onze locaties en Thuiszorg Ouderen Frankelandgroep (wijkverpleging en ondersteuning bij het huishouden) beschikken over het PREZO Keurmerk in de zorg. Dit keurmerk wordt voor drie jaar toegekend, met jaarlijks een tussentijdse audit.
In tegenstelling tot de meeste andere keurmerken, neemt PREZO de ervaringen van de klant als vertrekpunt. Dat wil zeggen dat op basis van deze ervaringen wordt gekeken of de zorg- en dienstverlening goed is ingericht.
Klanttevredenheid/klantvriendelijkheid: ZorgkaartNederland
Op 6 december 2022 maakte Patiëntenfederatie Nederland officieel bekend dat wij in de ZorgkaartNederland Top2022 staan. Dat betekent dat wij opnieuw tot de top 10 best gewaardeerde zorginstellingen van Nederland behoren! Ook de afgelopen drie jaar vielen we in de prijzen.
Klanttevredenheid/klantvriendelijkheid: Facit
Het onafhankelijk onderzoeksbureau Facit voert één keer per jaar een klanttevredenheidsonderzoek uit bij de Frankelandgroep. Facit onderzoekt wat bewoners/cliënten en contactpersonen vinden van onze zorg- en dienstverlening. In het kwaliteitsjaarverslag zijn de restultaten van dit onderzoek te lezen, of bekijk hieronder de infographics:
We hebben terughoudend beleid ten aanzien van onvrijwillige zorg bij bewoners met de diagnose dementie.
Denk hierbij aan het gebruik van bedhekken, een tafelblad op de rolstoel of medicijnen bij onrust. Dit passen we niet toe, tenzij er geen andere mogelijkheden zijn en we alternatieven hebben geprobeerd. In samenspraak met de mantelzorgers maken we voortdurend een goede afweging tussen enerzijds kwaliteit van leven (gezond leven met voldoende beweging en vrijheid, waarbij risico’s worden aanvaard) en anderzijds het willen beperken/voorkomen van mogelijke risico’s.
We hanteren een duidelijk beleid ten aanzien van zorg en behandeling rondom het levenseinde. Het welbevinden van de bewoner en de keuzes die door de bewoner of mantelzorger(s) worden gemaakt, staan altijd centraal. Dus ook wanneer duidelijk is dat het levenseinde nadert.