Wilt u als bewoner of cliënt graag met ons in gesprek rondom de zorg- of dienstverlening? Of heeft u een dilemma, suggestie of klacht?
Bekijk hieronder de mogelijkheden om met onze vertrouwenspersoon, cliëntvertrouwenspersoon op het gebied van onvrijwillige zorg (Wzd), cliëntondersteuner of klachtenfunctionaris in contact te komen. Zij staan u graag te woord.
Idealiter maakt u uw onvrede of klacht bespreekbaar met de betrokken medewerker of met zijn/haar leidinggevende. Meestal is het dan mogelijk om, na elkaar gesproken te hebben, tot een passende oplossing te komen.
Heeft u het gevoel dat dit gesprek toch niet tot de gewenste oplossing heeft geleid of vindt u het lastig om uw onvrede op deze manier te bespreken? Uiteraard kunt u dan altijd contact opnemen met de klachtenfunctionaris/vertrouwenspersoon van de Frankelandgroep.
Wilt u als bewoner of cliënt graag in gesprek over een voor u belangrijke kwestie rondom de zorg- of dienstverlening, dan kunt u terecht bij de vertrouwenspersoon van de Frankelandgroep.
Waar nodig verwijst onze vertrouwenspersoon u door naar de juiste persoon binnen de Frankelandgroep of ondersteunt u om het gesprek met de betrokkene(n) aan te gaan.
Contact met de vertrouwenspersoon voor bewoners en cliënten van de Frankelandgroep
De vertrouwenspersoon voor bewoners en cliënten (en hun familie/netwerk) van de Frankelandgroep is mevrouw Vivian Bouman.
010 - 426 49 25
v.bouman@frankelandgroep.nl
Heeft u vragen over onvrijwillige zorg en/of wilt u advies/bijstand over dit onderwerp, dan kunt u terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg (voorheen: cliëntvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang (Wzd)). De cliëntvertrouwenspersoon kan u eveneens helpen bij het zoeken naar de juiste wegen om uw onvrede/klacht ten aanzien van onvrijwillige zorg bespreekbaar te maken.
De cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg kan u ondersteunen in het gesprek met de betrokken medewerker(s) of zij kan uw klacht voorleggen aan de klachtenfunctionaris/vertrouwenspersoon van de Frankelandgroep. Ook kan de cliëntvertrouwenspersoon u helpen om via de Frankelandgroep uw klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie Onvrijwillige Zorg.
Contact met de cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg (voorheen: cliëntvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang (Wzd))
U kunt contact opnemen met de onafhankelijke organisatie Stemgever via 088 678 1000.
Een cliëntondersteuner is iemand die zelf geen zorg of ondersteuning verleent en die losstaat van een zorgorganisatie. In dit geval dus iemand van buiten de Frankelandgroep.
Een cliëntondersteuner beschikt over veel kennis van het aanbod in zorg en ondersteuning en weet de weg hiernaartoe. Hij of zij luistert goed naar uw wensen, ziet mogelijkheden en bespreekt waar en bij wie u zorg of ondersteuning kunt krijgen. Ook kan de cliëntondersteuner met u meegaan naar gesprekken. Het inschakelen van een cliëntondersteuner kost u niets.
Voor meer informatie over cliëntondersteuners kunt u terecht op de website 'Co, uw gids in zorg en ondersteuning': clientondersteuning.co.nl
Dan horen wij dat graag van u! Bij de Frankelandgroep doen we er alles aan om u als bewoner/cliënt de beste zorg- en dienstverlening te bieden. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent, bijvoorbeeld over de verzorging, het nakomen van afspraken of hoe medewerkers met u omgaan.
Wij vinden het belangrijk, dat u zich hierbij gehoord voelt en dat we samen tot een bevredigende oplossing kunnen komen. Daarnaast zien we uw klacht als leermoment. We onderzoeken dan ook zorgvuldig of we de zorg kunnen verbeteren en soortgelijke situaties in de toekomst kunnen voorkomen.
Klachtenregeling
Om uw klacht zo direct, zorgvuldig en vertrouwelijk mogelijk te behandelen, hebben we een klachtenregeling opgesteld. Hierin staat beschreven welke stappen u kunt nemen en hoe de verdere procedure verloopt.
De klachtenregeling van de Frankelandgroep is in overeenstemming met de Wet 'Kwaliteit, klachten en geschillen zorg’ (Wkkgz).
U kunt uw klacht ook direct kenbaar maken bij ons, door onderstaand formulier in te vullen. Het ingevulde formulier komt rechtstreeks binnen bij onze klachtenfunctionaris.