Cliëntportaal

Als bewoner bij de Frankelandgroep heeft u een Elektronisch Cliënten Dossier (ECD). Een digitaal dossier, met hierin onder andere alle afspraken die met u gemaakt zijn over de zorg die u van ons ontvangt.

Het cliëntportaal biedt u en/of uw vertegenwoordiger zorg inzage in dit digitale dossier. Hier kunt u onder andere uw persoonlijk plan, uw zorgafspraken, uw geplande activiteiten en de rapportages van de zorgmedewerkers inzien.

Oktober, november en december 2021

In het laatste kwartaal van 2021 gaan we binnen de Frankelandgroep over op een nieuw, (nog) gebruiksvriendelijker Elektronisch Cliënt Dossier (ECD). Dit betekent dat ook alle bewoners, huurders en cliënten een nieuw digitaal zorgdossier krijgen en daarmee ook toegang kunnen krijgen tot het daarbij horende cliëntportaal Caren.

Op 13 oktober 2021 gaat locatie Vaartland als eerste locatie over naar Caren. Op 13 december 2021 - de datum van de laatste livegang - zijn de afdelingen 2 en 3 van locatie Frankeland aan de beurt. Met ingang van 14 december 2021 maken dan alle locaties van de Frankelandgroep en de Thuiszorg Ouderen Frankelandgroep gebruik van clientportaal Caren.

Op deze pagina vindt u alle informatie over het cliëntportaal overzichtelijk op een rij.

Het cliëntportaal van Plancare komt hiermee te vervallen. Indien u daarvan gebruikmaakt, kunt u tot eind 2021 de gegevens van uw vorige digitale zorgdossier via dit cliëntportaal nog inzien.


Over cliëntportaal Plancare 


 

Alles over Caren

direct inloggen      aanmelden


De mogelijkheden van Caren

Caren is een cliëntportaal waarmee u inzage in uw digitale zorgdossier kunt krijgen.  

Caren biedt veel mogelijkheden. Zo kunt u via Caren bijvoorbeeld uw zorgplan met de gemaakte zorgafspraken inzien. Ook kunt u de rapportages van de zorgmedewerkers lezen en in de cliëntagenda staan de afspraken die u heeft (bijvoorbeeld naar welke activiteiten u gaat). Daarnaast heeft u via Caren de mogelijkheid om berichten in uw digitale zorgdossier te plaatsen, waarop de zorgmedewerkers weer kunnen reageren.

Let op: Als u wilt dat zorgmedewerkers uw bericht lezen, dan dient u bij uw bericht aan te vinken dat u uw bericht wilt delen met de ‘Frankelandgroep en de vertrouwensgroep’.

Kortdurend verblijf

Hoe krijg ik toegang tot Caren?

Voor inzage in uw digitale zorgdossier via Caren heeft u een account nodig. Dit account kunt u zelf aanmaken op de website van Caren (caren.nl). Hiervoor heeft u de persoonlijke code nodig die u vindt in de brief die u ontvangt ongeveer een week voorafgaand aan de livegang van uw locatie/afdeling.

Let op: deze code is maximaal 6 weken te gebruiken. Heeft u na 6 weken nog geen account aangemaakt, dan kunt u bij uw persoonlijk begeleider/afdelingshoofd/(wijk-)verpleegkundige een nieuwe inlogcode aanvragen.

Kan ik mijn mantelzorgers ook toegang verlenen tot Caren?

Dat kan zeker, u kunt dit op twee manieren doen:

  • u kunt uw naasten ‘uitnodigen’ om toegang te krijgen. Dit is mogelijk nadat u op de website van Caren een account met uw persoonlijke code heeft aangemaakt
  • als u zelf geen gebruikt wilt maken van Caren, kunt u ook uw persoonlijke code direct aan uw vertegenwoordiger zorg/eerste contactpersoon geven.

U kiest er altijd zelf voor met wie u uw zorggegevens deelt.

Wanneer gaat mijn locatie/afdeling over naar Caren?

Data livegang per locatie/afdeling/Thuiszorg Ouderen Frankelandgroep:

  • Vaartland: 13 oktober 2021
  • Liduinahof en Havenbogen: 20 oktober 2021
  • Thuiszorg Ouderen Frankelandgroep: 1 november 2021
  • Dagbesteding: 1 november 2021
  • Jacobs Gasthuis, DrieLanen en Frankeland LP 2/3: 3 november 2021
  • Harg-Spaland, Groenzicht, Meerzicht, Menuet, Suite: 10 november 2021
  • Schiewaegh en Matlinge: 17 november 2021
  • Frankeland afdeling LP1, LP0 en 4: 1 december 2021
  • Frankeland afdeling 1 en 5/7: 8 december 2021
  • Frankeland afdeling 2 en 3: 13 december 2021

Veiligheid en privacy

In verband met uw privacy gaan we uiterst zorgvuldig om met uw gegevens en spannen we ons naar vermogen in om het cliëntportaal veilig te houden. We houden ons hierbij aan de geldende wet- en regelgeving ten aanzien van privacy van gegevens en informatiebeveiliging.

Strikt persoonlijk en vertrouwelijk!

Wij willen u er graag op wijzen, dat de gegevens die u via het cliëntportaal ontvangt strikt persoonlijk en vertrouwelijk zijn. Wij verzoeken u dan ook zorgvuldig met het cliëntportaal om te gaan. Dat wil zeggen:

  • Let erop dat u de computer nooit onbeheerd achterlaat als u bent ingelogd in het cliëntportaal.
  • Log altijd uit als u het cliëntportaal weer verlaat.
  • U verstrekt uw gebruikersnaam en wachtwoord niet aan derden en hanteert deze als strikt persoonlijk.
  • Laat uw inloggegevens niet onbeheerd achter.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor eventuele verspreiding van via het cliëntportaal verkregen gegevens aan derden.

Meer weten over Caren? Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met Caren via de knop ‘Hulp nodig?’ op de website van Caren caren.nl.  

 

 


 

Frankeland - korsakov

Over cliëntportaal Plancare

Het cliëntportaal van Plancare komt uiterlijk 13 december 2021 te vervallen. Indien u gebruikmaakt van Plancare, kunt u tot eind 2021 de gegevens van uw vorige digitale zorgdossier via dit cliëntportaal nog inzien.

Persoonlijke code voor aanmelding Plancare

Om ervoor te zorgen dat alleen uzelf en/of uw vertegenwoordiger zorg toegang krijgt tot het cliëntportaal, maken we gebruik van een 'persoonlijk code'. Deze persoonlijke code heeft u van de maatschappelijke dienst ontvangen bij het ondertekenen van de zorgovereenkomst.

Uw persoonlijke code is uniek en staat bij ons in het systeem gekoppeld aan uw gegevens en kan dus niet door derden worden gebruikt! Wij vragen u deze code paraat te hebben bij het invullen van het aanmeldformulier.

Aanmelden voor het cliëntportaal Plancare

direct inloggen Plancare aanmelden Plancare

inloggen in het cliëntportaal

Gebruikershandleiding Plancare

Bij de eerste keer inloggen in het cliëntportaal wordt u gevraagd om een wachtwoord aan te maken. Daarnaast dient u elke keer dat u inlogt een nieuwe beveiligingscode aan te vragen. In de gebruikershandleiding vindt u meer informatie over de inlogprocedure en over hoe u het cliëntportaal kunt gebruiken:

open gebruikershandleiding

Veelgestelde vragen Plancare

Graag verwijzen wij u naar het overzicht met veelgestelde vragen:

open de Veelgestelde vragen

Meer informatie

  • Vragen m.b.t. uw account / inloggevens
    Lukt het niet om in te loggen in het cliëntportaal of heeft u andere vragen over uw account(gegevens)? Neemt u dan contact op met de afdeling kwaliteit van de Frankelandgroep.

 010 - 426 49 25
 clientportaal@frankelandgroep.nl

  • Vragen m.b.t. de inhoud van het cliëntportaal
    Heeft u inhoudelijke vragen of opmerkingen over de gegevens in het cliëntportaal? Neemt u dan contact op met het afdelingshoofd van de betreffende afdeling.