Inhoud
Huidig

Informatiepagina coronavirus

(laatste update: 13 oktober 2021 - 15.42 uur)

Op deze pagina leest u welke basisregels we ten aanzien van het coronavirus hebben. Ook houden we u op de hoogte als er onverhoopt coronabesmettingen binnen de Frankelandgroep zijn. 

» zie onder (op mobiel) of rechts (op desktop) de inhoudsopgave van deze pagina

Verkrijgen van het coronabewijs

Er zijn verschillende manieren om een QR-code/vaccinatiebewijs te krijgen om toegang te kunnen krijgen tot bijvoorbeeld een restaurant of evenement. Met én zonder DigiD, mét of zonder telefoon/CoronaCheck app.

Wij hebben de vier manieren om een QR-code/vaccinatiebewijs te krijgen voor u op een rijtje gezet, inclusief het bijbehorende stappenplan. 

Klik hier om het document te lezen (vier manieren om het coronabewijs te verkrijgen). 

Actuele status coronabesmettingen

Op dit moment zijn alle afdelingen binnen de Frankelandgroep geopend. 

Wat zijn onze uitgangspunten? 

Ondanks de positieve berichten over het aantal gevaccineerden in Nederland en dalende besmettingscijfers, is het virus niet weg. Het virus is onvoorspelbaar en nieuwe varianten blijven zich aandienen. We moeten dus voorzichtig en alert blijven! 

Dat kan door ons aan de basisregels te blijven houden: 
  • een goede handhygiëne en regelmatig handen wassen blijft belangrijk
  • nies en hoest in de elleboog 
  • heeft u klachten? Laat u direct testen op corona
  • 1,5 meter afstand houden is nog steeds de norm, maar we realiseren ons dat dat niet altijd en overal haalbaar is. Wees voorzichtig en geef elkaar zoveel mogelijk de ruimte. 
Harg-Spaland Schiedam

Afspraken voor nieuwe bewoners/tijdelijke cliënten die naar de Frankelandgroep verhuizen

Bij inhuizing van een nieuwe somatische bewoner/tijdelijke cliënt geldt het volgende:

  • in het geval een bewoner/cliënt inmiddels 2 weken volledig gevaccineerd is:
    - bewoner/cliënt hoeft niet in isolatie en wordt niet meer peventief getest.
     
  • in het geval een nieuwe bewoner/cliënt nog niet gevaccineerd is of nog maar 1 vaccinatie heeft ontvangen:
    - de nieuwe bewoner/cliënt wordt op de eerste dag bij binnenkomst en op de zesde dag (dit is de gemiddelde incubatietijd van het coronavirus) na binnenkomst getest. Tot deze uitslagen bekend zijn, blijft de bewoner/cliënt in isolatie op het eigen appartement
    - de zorgmedewerkers werken met volledige persoonlijke beschermingsmiddelen (zoals bij een besmetting met het coronavirus)
    - bij een negatieve testuitslag op de zesde dag wordt de ‘quarantaineperiode’ opgeheven. 
Voor nieuwe bewoners/tijdelijke cliënten met dementie gelden andere afspraken:
  • in het geval een bewoner/cliënt inmiddels 2 weken volledig gevaccineerd is:
    - bewoner/cliënt hoeft niet in isolatie en wordt niet meer peventief getest.
     
  • in het geval een nieuwe bewoner/cliënt nog niet (volledig) gevaccineerd is:
    - twee weken voorafgaand aan de verhuizing naar de Frankelandgroep blijft de nieuwe bewoner/cliënt zo veel mogelijk thuis en wordt door een verpleegkundige van desbetreffende locatie getest
    - de nieuwe bewoner/cliënt ontvangt gedurende de isolatieperiode zo weinig mogelijk bezoek. Bezoek en bijvoorbeeld medewerkers van de thuiszorg houden zo veel mogelijk afstand of dragen tijdens hun bezoek een mondneusmasker
    - indien de eerste testuitslag negatief is, wordt op de dag voorafgaand aan de verhuisdag opnieuw door een verpleegkundige van desbetreffende locatie getest
    - bij opnieuw een negatieve testuitslag kan de nieuwe bewoner/cliënt verhuizen naar de Frankelandgroep
    - bij binnenkomst van de nieuwe bewoner/cliënt hoeft hij/zij niet meer in isolatie. 

 

Gezondheidsklachten

Belangrijke informatie voor onze thuiszorgcliënten uit de wijk en in onze (aanleun)wooncomplexen Liduinahof, Havenbogen, DrieLanen, Matlinge, Groenzicht/Meerzicht en Menuet/Suite

We verzoeken u dringend telefonisch contact met ons op te nemen bij gezondheidsklachten, zoals:

  • neusverkoudheid en/of
  • hoesten en/of
  • keelpijn en/of
  • koorts boven de 37,5 graden.

U kunt bellen met ons TOF-kantoor ( 010 - 707 41 12) of met de afdelingsleiding van de locatie waaruit u thuiszorg ontvangt. Wij bespreken dan met u of, wanneer en hoe wij de zorg voortzetten.

Voorzorgsmaatregelen voor cliënten met wijkverpleging en/of huishoudelijke zorg in de wijk en binnen onze (aanleun)wooncomplexen

  • onze verzorgenden/verpleegkundigen dragen een mondneusmasker als zij zorg bij u komen verlenen.
  • de huishoudelijk medewerkers dragen alleen een mondneusmasker als er geen 1,5 meter afstand tot de cliënt kan worden gehouden. 

 

Meer informatie

Als u vragen heeft, neem dan gerust contact op met:

  • maandag t/m vrijdag:
    de maatschappelijke dienst van de locatie
     
  • in het weekend:
    de afdelingsleiding

Voor actuele informatie over het coronavirus, het aantal besmettingen in Nederland en de (voorzorgs)maatregelen zie de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). 

www.rivm.nl